""

A 90-es évek szárnyalása után felemás idényeket könyvelhetett el a 2000-es esztendőkben a Williams, amely 2011-ben újkori története leggyengébb idényét zárta. A csapat ugyanis mindössze öt pontot tudott összegyűjteni a 62. világbajnoki sorozatban, ezzel a teljesítménnyel pedig csupán a három legkisebb csapatot, a Team Lotust, a Hispania Racinget és Virgin Racinget tudta megelőzni. Az istálló tavalyi szereplése ráadásul a 2010-es szezonhoz képest is óriási visszaesés, mivel két éve Sir Frank alakulata hatodik helyen zárta az F1-es vb-t. Nem is csoda, hogy a csapat fiatal pilótája, Pastor Maldonado egyszerűen csak úgy nyilatkozott a tavalyi eredményről, hogy annál már nincs lejjebb. Ezt a kijelentést ráadásul az istálló sem vehette ezúttal zokon. A PDVSA támogatásának köszönhetően biztos versenyzői pozíciót magának tudó Maldonado ehhez azonban hozzátette, hogy a Williams útja innentől felfelé vezet majd, szerinte ugyanis biztosan fejlődni fog az alakulat, melynél mindenki keményen dolgozik már az új, sikeresebb évadért.

""

Az eredménytelen évet követően a Grove-i alakulat jelentősen átszervezésen ment keresztül, többek között megvált az istálló Sam Michael technikai igazgatótól, Jon Tomlinsontól, aki az aerodinamikai fejlesztésekért volt felelős. Helyükre a McLaren egykori technikai igazgatója, Mike Coughlan érkezett illetve Mark Gillan és Jason Sommerville. Rajtuk kívül pedig távozott a csapatalapító Patrick Head, korábbi technikai igazgató is, aki már korábban jelezte, hogy kiszáll a Forma 1-ből. A szakember, aki 1977-ben Frank Williamsszel közösen alapította meg az istállót, a jövőben Williams Hybrid Power elnevezésű, az ipari alkalmazású hibrid rendszerek tervezésére létrehozott cégnél dolgozik tovább. Sir Frank partnere távozásáról kifejtette, hogy Patrick rendkívülien hiányzik majd a csapatból, a 34 év közös munkát pedig nem felejti el, az együtt szerzett hét egyéni és kilenc konstruktőri vb-címre pedig rendkívül büszke.

""

A szakmai stáb mellett a pilótafelállás még kérdéses, pontosabban Maldonado helye biztos, Rubens Barrichelloé viszont már a szezon végén is kérdésessé vált. A veterán brazil versenyző helyére pedig többen is pályáznak, így például Bruno Senna, Adrian Sutil és Jaime Alguersuari is. Az F1 történetének harmadik legsikeresebb csapatánál mindemellett újdonság, hogy ismét összeáll a Renault-val, mellyel a kilencvenes években legendás győzelmeket ért el. Renault sportigazgatója, Jean-Francois Caubet azonban az együttműködés aláírását követően hangsúlyozta, hogy érzelmi kötödés is van a Williams és a Renault között, a közös múltra pedig rendkívül büszkék a felek, de mindez nem jogosítja fel a jövő sikereire a csapatot és a gyártót, az eredményekért ugyanis majd rendkívül keményen meg kell együtt küzdeniük.